Már volt egy blog a Haus Erzberg-ről, ahova egy kint élő magyarhoz járunk kirándulni.

A programok is úgy szerveződnek itt, hogy ő mondje meg hova megyünk, mit érdemes megnézni.

Értünk jön kisbusszal Magyarországra, és úgy megyünk Ausztriába. Mindig útbaejtjük a Lindt csokoládégyár mintaboltját, ahol nagyon finom csokikat lehet jóval olcsóbban venni a drágább fajtából.

Első nap innen mentünk tovább a Myra vízesésekhez. Auszriában ezek a helyek általában kiépítettek és fizetősek, de megéri elmenni meglátogatni őket, mert gyönyörűszépen zuhognak alá a hegyről ezek a képződmények.

A vízesések után tovább lehetett menni a hegytetőre, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt az alattunk elterülő völgyre. Itt és a kirándulás egészén azzal szórakoztattam magam, hogy egy pontból 9 fotó kihívást csináltam. Aznap 2 helyről is, és minden nap egy helyről. Aznap könnyű volt, a többi napon nehéz. Ennek a kihívásnak az a lényege, hogy megálsz egy ponton és onnan kell 9 szép, érdekes fotót csinálni. Ez viszont olyan sok fotó, hogy nem tudom itt megjeleníteni. Csak 1-2 képet tudok beszúrni.

Másnap egy nagyon nehéz sziklás hegyet jártunk meg. Egyik fájós lábú utasunk, már az elején lemaradt, és én is feladtam félúton. Ezt nem bántam meg, mert lefele a csapat egyik fele egy via ferráta részen ment, amit bár nagy élménynek mondtak, én nagyon féltem volna tőle. A szüleimnek viszont ugyanott kelett visszajönniük értem, szóval ők erről a szakaszról szintén lemaradtak.

Harmadik nap jött aztán az a program, amire én nagyon vágytam mióta egyszer beszéltek róla, és nem is tudtam hogy oda megyünk. A mormotales. Sajnos azt nem tudom leírni, hogy pontosan hol voltunk, de a szállásadóktól lehet kérdezni, hogy hol tudtok egy ilyen túrára elmenni. Először volt még egy élménye, hogy piknikeztünk is, és virslit cipelt fel a Misi nekünk, amit ott megfőztünk.. Aztán tovább indultunk. Először messzebb voltunk a gyeptől és azt hittünk nem látunk mormotát, de a lenti részen aztán nagyon közel jöttek elő. Ez szenzációs élmény volt. Ezek az álatok 1300 méter felett élnek az Ausztiai hegyek egy részében.

Negyedik nap már hazafelé mentünk, ilyenkor szét szoktunk nézni Leobenben. Most is megnéztük a templomot, ami nagyon szép.