Terecsenyben az Aligvár Kulcsosházban volt a szállásunk, ami egy régi vasút bakterháza. Mi sátoroztunk, de a házban is lehet aludni. Sátortáburunk egy olyan tábor, ahol az ország több részéről találkozunk évente egyszer sokan. Zászlónk is van, ami a helyszínen messze lobogott a szélben.

Terecsenyből kiindulva gyakran haladtunk el a Bőszénfa közelében levő vadaskert melett, ahol csapatos őz és vaddisznó csordákat lehetett látni az útról.

A táborból kiindulva mentünk el túrázni a nagy melegben.Az Aligvár kulcsosháztól indultunk a piros kockán, a vadászkastályig. Onnan a kék kockán, a kék kereszten, majd a sima kéken haladtunk tovább, közbe sokat pihenve a tikkasztó hőség miatt.

A kék kör vezetett a célnak megjelölt forrásig. Itt már sok embernek nem maradt elég vize, így nagyon várták a forrást. Pedig tapasztalt túrázók vagyunk, nem tudom a víz nem megfelelő pakolása hogy fordulhatott elő a gyakorlott túratársaknál. Nekünk volt elég vizünk, szóval amikor a megkerülendő nagy rétre kiértünk a déli legmelegebb órákban, úgy gondoltuk többen, hogy nincs kedvünk tovább menni. Először gurigattuk a bálákat, eztán visszamentünk az erdőbe bevárni a társaságot. Mikor viszajöttek, kiderült, hogy a patakba bele volt dögölve egy vaddisznó, így nem mertek a forrásból vizet hozni legtöbben. Ketten igen, mondva, hogy a forrás a felsőbb folyáson volt. Így már szörnyen szomjasan ért vissza a csapat hozzánk. Ekkor már nem tudtunk a további tervek szereint haladni, hanem vissza kelett menni a vadászkastélyig, mert ott volt kút. Ide aztán néhány kocsival értünk jöttek azok, akik amúgy nem jöttek a túrára.

Nem kellett messzebb mennünk ahoz sem, hogy az Ibafai pipamúzeumot megnézzük, ami az ibafai papnak fapipája van kezdetű nyelvtörőre épült ide. E miatt a nevesség miatt kihagyhatatlan is volt. Egyébként nagyon érdekes pipákat láttunk ott.

Ahhoz már többt kelett autózni, hogy Szigetvárt is megnézzük. Ott volt egy jelentéktelenebb vár, és a sok szobros szép város, ami amúgy kevésbé maradt meg bennem. Annál jobban emlékszek a város külterületén lévő Török-Magyar Barátság Emlékparkra, ahol Zrínyi és Szulaejmán szobra és még sok egyéb is megtalálható volt.