Az országba mindenhol találhatók szép helyek. Bárhol is lakjunk tudunk ilyet telálni. De legtöbben Pesten laknak, úgyhogy ezzel a posztal most nekik kedvezek. Tavaly mentünk el Pilisborosjenőre, és indultunk innen kirándulni. A városból a kék jelzésen kell elindulni, és így lehet eljutni a teve sziklához és az egri vár maktettjéhez, ahol az Egri csillagokat forgatták. Mindkét hejre lankás úton lehet eljutni. Nem kell sokat küzdeni a természettel még oda érünk.Az egri várhoz kicsit le kell térni a jelzettlen útról, de mégis eltévedni nem lehet.

Mivel ezt a rövid szakaszt kevésnek ítéltűk, főleg úgy, hogy Békés-megyéből érkezve 2-3 órát autóztunk hozzá, elmentünk még a közeli barlangokhoz, és a Nagy-kevélyre. Itt már meredek volt ez út, és én nehezen mentem föl, mert vállficamaim és egyéb hasonló problémáim miatt az ilyen szakaszok problémásak nekem. Látványosság szinten se adott túl sokat hozzá ez a rész. Az előzőek voltak a túra fénypontjai. Ha idejön egy túrista számtalan lehetősége kínálkozok neki, hogy merre menjen. Elmehet csobánkára, vagy kirándulhat a Zöldön továbbmenve a Házi réti víztározó felé is mégnagyobb kört téve. Ott is vissza lehet érkezni Pilisborosjenőre.